Ο Μάιος θεωρείται η καρδιά της άνοιξης, καθώς έρχεται στα μισά του δρόμου μεταξύ της αρχής της άνοιξης στα τέλη Μαρτίου και της αρχής του καλοκαιριού στα τέλη Ιουνίου. Είναι η καρδιά της άνοιξης στο τυπικό ημερολόγιο. Στο κινεζικό σεληνιακό ημερολόγιο, βλέπουμε τον Μάιο ως την καρδιά της άνοιξης για έναν διαφορετικό λόγο. Η καλοκαιρινή ενέργεια αρχίζει να έρχεται έντονα τον Μάιο και η καλοκαιρινή ενέργεια είναι η ώρα της ενέργειας της καρδιάς. Ακολουθώντας το σεληνιακό ημερολόγιο, η 5η Μαΐου είναι η επίσημη έναρξη του καλοκαιριού. Αυτή είναι μια ειδική ημερομηνία γιατί υπάρχει πολύς ενθουσιασμός στην ατμόσφαιρα εκείνη τη στιγμή και η ενέργεια θα έχει μια σημαντική αλλαγή. Από σήμερα, ο ήλιος θα αρχίσει να δυναμώνει. Η θερμοκρασία θα ανέβει πολύ γρήγορα, όλα τα φυτά θα αναπτυχθούν πολύ γρήγορα και όλη η φύση θα βγει για έναν παγκόσμιο χορό.

Το σώμα είναι μέρος της φύσης, επομένως η παρακολούθηση της ροής της φύσης είναι ο πυρήνας της κινεζικής φιλοσοφίας των Πέντε Στοιχείων. Για να διατηρήσετε τον εαυτό σας σε αρμονία με αυτή τη ροή, ξεκινήστε να πηγαίνετε για ύπνο λίγο αργότερα και σηκωθείτε νωρίτερα, ώστε η ενέργεια Yang να έχει χρόνο να απελευθερωθεί. Η ενέργεια Yang γίνεται όλο και πιο δυνατή αυτή την εποχή του χρόνου και η ενέργεια στο σώμα τείνει να σβήνει περισσότερο. Ο ύπνος μπορεί να μην είναι βαθύς επειδή η ενέργεια Yang είναι τόσο ενεργή και θέλει να βγαίνει έξω όλη την ώρα.

 

👉Για να εξισορροπηθεί αυτή η ενέργεια γιανγκ, οι βαθιές αναπνοές είναι πολύ καλές. Όσο πιο συχνά μπορείτε, πάρτε μεγάλες, απαλές, βαθιές αναπνοές και κρατήστε ένα χαμόγελο στα χείλη σας. Αυτό βοηθά να ηρεμήσει το άγχος.

👉Ασκηθείτε περισσότερο και πίνετε πολλά υγρά.

👉Ωστόσο, προσπαθήστε να αποφύγετε να πίνετε οτιδήποτε πολύ κρύο γιατί αυτό διακόπτει τις κινήσεις της ενέργειας Yang. Είναι ιδιαίτερα σημαντικό να μην πίνετε τίποτα κρύο αφού ασκηθείτε και ιδρώσετε καλά. Εάν πιείτε κάτι κρύο αμέσως, αυτή η ενέργεια παγιδεύεται και διακόπτεται, κάτι που δεν είναι καλό για τα εσωτερικά όργανα.

👉Αποφύγετε να βρίσκεστε με βρεγμένα ρούχα, ειδικά μετά την άσκηση. Κάντε ένα ντους, στεγνώστε και αλλάξτε ρούχα το συντομότερο δυνατό μετά την άσκηση. Μην ξαπλώνετε με βρεγμένα ρούχα ή σε βρεγμένο ή υγρό χώρο γιατί αυτή την εποχή του χρόνου και όλο το καλοκαίρι η ενέργεια Yang προσπαθεί πάντα να απελευθερωθεί από το δέρμα.

👉Ενώ η άσκηση είναι πολύ σημαντική, θα πρέπει να αποφεύγετε να κάνετε πολύ ενεργή σωματική άσκηση πριν πάτε για ύπνο. Περιμένετε τουλάχιστον τέσσερις ώρες μετά την άσκηση πριν πάτε για ύπνο.

👉Από τις 5 Μαΐου, η ενέργεια της καρδιάς αρχίζει να αναλαμβάνει τον έλεγχο, γι’ αυτό προσέχετε την αρτηριακή σας πίεση. Αυτό είναι πολύ σημαντικό όταν η θερμοκρασία ανεβαίνει έξω και γίνεται όλο και πιο ζεστή.

👉Είναι επίσης σημαντικό να προσπαθήσετε να αποφύγετε το θυμό ή τα συναισθήματα αυτής της φύσης, καθώς μπορεί να αυξήσουν την αρτηριακή σας πίεση και δεν είναι καλά για την καρδιά. Κάθε φορά που νιώθετε θυμό στο δρόμο του, πάρτε μεγάλες, αργές, απαλές, βαθιές αναπνοές. Το να αναπνέετε αργά, απαλά και βαθιά είναι πάντα ωφέλιμο, αλλά είναι ακόμα πιο σημαντικό αυτή την εποχή του χρόνου και όλο το καλοκαίρι. Οι ενεργές ασκήσεις Qigong είναι πάντα καλές για εσάς, αλλά αυτή την εποχή του χρόνου είναι καλύτερο να αρχίσετε να κάνετε περισσότερο διαλογισμό καθιστό σε σχέση με άλλες εποχές του χρόνου.

👉Ο διαλογισμός σε καθιστή θέση βοηθά στην καλύτερη ηρεμία της καρδιάς. Ακολουθώντας αυτές τις οδηγίες θα είναι πολύ ωφέλιμο για την καρδιά σας και όλη την ενέργεια του σώματός σας: προετοιμάζοντάς σας για την ενέργεια της φωτιάς και τη ζέστη του καλοκαιριού που θα δυναμώνουν και θα δυναμώνουν…

 

“Αποσπάσματα από την Σοφία του Qigong, κείμενο του Μaster Chunyi Lin”