Έχουμε ακούσει πολλές φορές για τα ωφέλιμα του διαλογισμού στη ζωή μας. Ωστόσο, για να μπορέσει ο άνθρωπος να τον εντάξει στην καθημερινότητα χρειάζεται να εξασκηθεί στην συγκέντρωση του νου. Το Zhineng Qigong δίνει την δυνατότητα να συγκεντρώσουμε το νου μας μέσα από ήπιες κινήσεις, βοηθά ως απλή εκκίνηση αδειάσματος του νου. Όσο ενδυναμώνουμε την συγκέντρωση ή άδειασμα του νου, τόσο καλύτερα μπορούμε να μείνουμε χωρίς σκέψεις στον διαλογισμό. Ψάχνοντας σχετικά, βρήκα στο ίντερνετ ένα απόσπασμα, από βιβλίο περί Διαλογισμού, αγνώστων στοιχείων για μένα (αν κάποιος γνωρίζει κάτι περισσότερο, με χαρά να το αναφέρει). Δίνει μια σειρά ασκήσεων πειθαρχίας και συγκέντρωσης του νου. Τις βρήκα ενδιαφέρουσες, μάλιστα κάποιες μοιάζουν με ασκήσεις στο Τσιγκόγκ και κάποιες με καλούν να τις δοκιμάσω.

Σας παραθέτω το κείμενο:

 

 

«H ενέργεια μπορεί να μπει σε δραστηριότητα σε κάθε ανθρώπινη ύπαρξη από εκείνους που έχουν καλλιεργήσει αυτήν την ενέργεια και είναι ενσωματώσεις της ανώτερης, αληθινής θέλησης. Τα άτομα αυτά είναι οι Διδάσκαλοί μας, οι Οδηγοί μας και οι θείοι Απεσταλμένοι που μας έφεραν την θρησκεία, την θεία σοφία και την αληθινή, επιστημονική γνώση.

Αυτό σημαίνει ότι ένας άνθρωπος πρέπει πρώτα από όλα να συναντήσει την Διδασκαλία του Διδασκάλου του και να υπακούσει στους κανόνες του, συγχωνεύοντας την συνείδησή του με την συνείδηση του Διδασκάλου του. Φορτιζόμενος έτσι με την ενέργεια του Διδασκάλου του για σύντομο ή μεγάλο διάστημα, βάζει σε τάξη τα οχήματά του και είναι ικανός να επικαλεστεί την ενέργεια της θέλησης και να εκτελέσει το έργο του. Όταν η ενέργεια αυτή είναι προσιτή και χρησιμοποιείται από ένα φωτισμένο νου, ένα ισορροπημένο συναισθηματικό σώμα και ένα υγιές φυσικό σώμα, ο άνθρωπος φτάνει στην επίτευξη. Τώρα είναι έτοιμος να συγκεντρώσει την δική του ενέργεια και έφεση και να αρχίσει την Επιστήμη του Διαλογισμού.

Οι Διδάσκαλοι της απόκρυφης γνώσης προτείνουν τις ακόλουθες ασκήσεις για εκείνους που θέλουν να προετοιμαστούν για την ατραπό της μαθητείας, αναπτύσσοντας την συγκέντρωση.

 

  1. Αποφασίστε να μη χρησιμοποιείτε στις συζητήσεις την λέξη «εγώ» για μία εβδομάδα. Ύστερα, περιπτωσιακά για ένα μήνα ή για ένα χρόνο.
  2. Μια φορά την ημέρα παρατηρείστε προσεκτικά το πρόσωπο ενός ατόμου που συναντάτε καθημερινά και το απόγευμα προσπαθήστε να θυμηθείτε το πρόσωπό του. Κάντε το για ένα μήνα μέχρις ότου γνωρίζετε τα πάντα γύρω από αυτό το πρόσωπο- την μύτη, τα μάτια, τα αυτιά κλπ. Επαναλάβατε περιπτωσιακά.
  3. Καθημερινά για μία ώρα προσπαθήστε να παρατηρείτε τον τρόπο που περπατάτε, κάθεστε και μιλάτε.
  4. Να ακούτε μουσική, χωρίς να σκέφτεστε τίποτε άλλο. Αυτή μπορεί να είναι μια καθημερινή άσκηση.
  5. Κλείστε τα μάτια σας και μετρήστε μέχρι το 100 με τον εξής τρόπο: αρχίστε με το 3 συν 4 συν 2, αφαιρέστε 2 και ύστερα επαναλάβετε: 3+4=7.+2=9-2=7+3=10+4=14+2=16-2=14+3 κλπ. Κάθε φορά που κάνετε λάθος ξεκινάτε την άσκηση από την αρχή. Αλλάξτε και κάνετε την άσκηση πιο δύσκολη με επιπρόσθετους υπολογισμούς.
  6. Μάθετε την στροφή ενός ποιήματος απέξω αρχίζοντας από την τελευταία λέξη της τελευταίας πρότασης, μέχρι να φτάσετε στην πρώτη λέξη της πρώτης πρότασης, δηλαδή προς τα πίσω.
  7. Κοιτάξτε μια εικόνα για δέκα λεπτά και προσπαθήστε να μη σκέφτεστε τίποτε άλλο στην διάρκεια αυτού του χρόνου. Κάνετε αυτή την άσκηση για τρεις μήνες.
  8. Παρατηρήστε την φωνή σας και ανακαλύψτε τα πάντα σχετικά με αυτή σε διαφορετικές συνθήκες.
  9. Κάθε φορά που πίνετε νερό να συγκεντρώνετε το νου σας στο νερό και στο πώς περνάει μέσα από τον λαιμό σας.
  10. Διαλέξτε ένα θορυβώδες μέρος να διαβάσετε ένα βιβλίο και προσπαθήστε να θυμηθείτε το περιεχόμενο της κάθε παραγράφου.
  11. Παρακολουθήστε μια διάλεξη πολύ προσεκτικά και ύστερα προσπαθήστε να τη γράψετε όπως ειπώθηκε. Κάντε το συχνά.
  12. Διαλέξτε μια λέξη και γράψτε γύρω από αυτή για δέκα λεπτά. Αν ο νους σας περιπλανιέται να τον επαναφέρετε στην λέξη.
  13. Πειθαρχήστε το σώμα σας νηστεύοντας τον κατάλληλο χρόνο και αποφεύγοντας τα φαγητά που σας αρέσουν.
  14. Πειθαρχήστε το σώμα σας πηγαίνοντας για ύπνο και ξυπνώντας κατάλληλες ώρες.
  15. Μάθετε το σώμα σας να κοιμάται σε διαφορετικές στάσεις και σε διαφορετικά είδη κρεβατιών, σκληρά και μαλακά.
  16. Πειθαρχήστε το συναισθηματικό σας σώμα αποφεύγοντας τον θυμό, τη ζήλια και το μίσος. Μάθετε το να είναι αδιάφορο στον έπαινο και στην κατηγόρια.
  17. Παρατηρείστε τις ματαιοδοξίες σας. Προσπαθήστε να τις διώξετε από το νου σας.
  18. Μάθετε τον εαυτό σας να είναι ευρέων αντιλήψεων, παγκόσμιος.
  19. Μάθετε την τέχνη της συγχώρεσης.
  20. Καλλιεργήστε στον εαυτό σας την αγάπη για την ανθρωπότητα και μια βαθιά επιθυμία να υπηρετήσετε την Μία ανθρωπότητα.
  21. Καθημερινά να διαβάζετε κάποιο βιβλίο και να συλλογίζεστε πάνω σε μερικές προτάσεις.
  22. Προσπαθήστε να γράψετε την βιογραφία σας, αρχίζοντας όσο πιο νωρίς γίνεται. Κάντε την πραγματική κι αληθινή, αποκαλύπτοντας όλες τις φάσεις της φύσης σας.
  23. Προσπαθήστε να είστε σιωπηλοί μία ώρα κάθε μέρα, τρεις ώρες μια φορά την εβδομάδα και τρεις μέρες κάθε χρόνο.
  24. Παρατηρήστε τη ζωή σας για να δείτε αν είναι αβλαβής ή όχι.
  25. Δημιουργήστε ένα μεγάλο σκοπό και βαθμιαία αποφασίστε να τον εκπληρώσετε.
  26. Φτιάξτε μερικούς κανόνες, καθημερινούς κανόνες για τον εαυτό σας.»

………. Μπορεί να συνεχίζεται……

 

Πηγή: internet

~ απόσπασμα από παλαιό βιβλίο περί Διαλογισμού, δεν έχω ακριβή στοιχεία.